Cuma, Ağustos 26, 2011

dini hikayeler ibret verici

Rüyalar(ibret verici bir hikaye)

Sınıf Öğretmeni, çocukların uykuları üzerine bir
araştırma yapıyordu. Rüya
gÖrmenin insan ruhunu ne kadar rahatlattığını ve
onlar için ne kadar gerekli
olduğunu belirttikten sonra:
- SÖyleyin bakalım!.dedi. Bu gece ne gÖrdünüz?
çocuklar tek tek el kaldırarak rüyalarını
anlatmaya başladılar.
O haftaki
rüyaların bir çoğu, üç gün Önce meydana gelen
tren kazasıyla ilgiliydi. Bir de,
cinnet geçiren bir emeklinin, karısı ve çocuklarını
yol ortasında bıçaklaması
ile...
Öğretmen arka sıralarda oturan bir Öğrencinin el
kaldırmadığını gÖrünce, ona
doğru yaklaşıp:
- Hayrola arkadaş!. dedi.
Yoksa sen hiç rüya gÖrmüyor musun?
-Elbette gÖrüyorum!. diye gülümsedi.
Ama benim rüyalarım çok farklı.
-O zaman gÖrdüğünü anlat! dedi Öğretmen.
Aynı şeyleri gÖrmen gerekmiyor.
Küçük çocuk:
-Ben, dedemle birlikte gittiğim balık avını gÖrdüm!.dedi.
kÖyümüze yakın olan derede idik.
Ve koca bir balık tutarak eve gÖtürdük.
Öğretmen yaptığı çalışmayı bir sonraki
dersinde de sürdürdü. O hafta gÖrülen

rüyaların bir çoğunda, petrol zengini bir
ülkenin bombalanması sırasında Ölen
yüzlerce çocuk vardı. Diğer rüyalar
ise meşhur bir şarkıcının ayağından
vurulması ve iş adamlarından birinin
kaçırılması ile ilgiliydi.
Öğretmen arka sıradaki Öğrencinin
bu seferde el kaldırmadığını
gÖrerek yanına gitti ve ne rüya gÖrdüğünü sordu.
Küçük çocuk dışarıdaki karlı dağlara bakıp:
-Geçen hafta bir çok kuzum doğdu, dedi.
Rüyamda onları , dağın yamacındaki
pınara gÖtürmüştüm. Bu arada çiçeklerle konuşup,
gÖkyüzündeki kuşlarla yarıştım.
Onlar gibi uçuyordum havada.
Öğretmen araştırmasını biraz daha derinleştirdiğinde,
çocuğun kardeşlerinin de
aynı türde rüyalar gÖrdüğünü Öğrendi.
Hatta dedesi bile onlar gibiydi.
Sonunda merak edip:
-Hep bu türde rüyaları gÖrmeniz çok harika!.
dedi.. Sanki birer film gibi her
biri. Yoksa bunun için bir formül mü var?
Küçük çocuk:
- Bilmiyorum Öğretmenim!.diye gülümsedi.
Televizyon alamayacak kadar fakir
olduğumuz için, Allah bize bu filmleri gÖsteriyor olmalı...
__________________

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder